عرضه صکوک اجاره 10 هزار میلیارد ریالی شرکت گروه نفت و گاز پارسیان

  • 1845 بازدید
  • سه شنبه, 04 شهریور 1399 16:23

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک اجاره شرکت گروه نفت و گاز پارسیان (سهامی عام) به مبلغ 10 هزار میلیارد ریال با نماد پارسا306 از طریق شرکت بورس اوراق بهادار تهران در روز دوشنبه مورخ 99/06/10 عرضه عمومی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، غلامرضا ابوترابی با اعلام این خبر افزود: دارایی مبنای انتشار این اوراق بخشی از سهام تحت تملک بانی در شرکت پتروشیمی شیراز و شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه می باشد که توسط نهاد واسط از شرکت گروه نفت و گاز پارسیان خریداری شده و سپس بصورت اجاره به شرط تملیک به شرکت یاد شده واگذار می گردد.

مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه توضیح داد: این اوراق 4 ساله و با نرخ اجاره بهای 16 درصد می باشد که این اجاره بها هر شش ماه یک بار توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب دارندگان اوراق واریز می گردد. ناشر این اوراق شرکت واسط مالی بهمن (با مسئولیت محدود) بوده و عرضه آن از طریق شرکت بورس اوراق بهادار تهران صورت می پذیرد.

وی اظهار داشت: بابت ضمانت پرداخت 50 درصد از مبلغ اصل اوراق در سررسید، بخشی از سهام تحت تملک بانی در شرکت پتروشیمی شیراز، شرکت پتروشیمی کرمانشاه و شرکت پالایش نفت بندر عباس توثیق گردیده و ضمانت 50 درصد مابقی از اصل اوراق و کل سود بر عهده شرکت سرمایه گذاری غدیر می باشد.

ابوترابی افزود: بازارگردانی و پذیره نویسی این اوراق بر عهده شرکت تامین سرمایه تمدن بوده و عامل فروش آن شرکت کارگزاری توسعه صادرات می باشد.


بالا