عرضه صکوک اجاره 10 هزار میلیارد ریالی شستان

  • 4809 بازدید
  • سه شنبه, 11 آذر 1399 14:28

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک اجاره شرکت سرمایه گذاری تجاری شستان (سهامی خاص) به مبلغ 10 هزار میلیارد ریال از طریق شرکت فرابورس ایران در روز شنبه 99/09/15 با نماد شستان۰۳ عرضه عمومی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، غلامرضا ابوترابی با اعلام خبر فوق افزود: شرکت سرمایه گذاری تجاری شستان به عنوان بانی، در نظر دارد بخشی از منابع مالی مورد نیاز خود را برای سرمایه گذاری جهت طرح احداث واحدهای یوتیلیتی و آفسایت شرکت آب نیروی مکران در قالب اوراق اجاره و از طریق فروش بخشی از سهام شرکت سرمایه گذاری غدیر به نهاد واسط (شرکت واسط مالی اسفند یکم) و سپس اجاره به شرط تملیک آنها، تامین نماید.

مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه اظهار داشت: این اوراق 4 ساله و با نرخ 18 درصد می باشد که اجاره بهای آن هر سه ماه یک بار از طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پرداخت می گردد.

وی در خصوص ارکان انتشار این اوراق توضیح داد: بانک های تجارت و کارآفرین به ترتیب پرداخت 78 و 22 درصد از مبلغ اصل اوراق در سررسید را ضمانت نموده اند. ضمنا پرداخت بخشی از اقساط مربوطه توسط بانک تجارت و بخشی دیگر از طریق توثیق سهام شرکت سرمایه گذاری غدیر و شرکت توکاریل تضمین شده است. بازارگردانی و تعهد پذیره نویسی این اوراق بر عهده شرکت تامین سرمایه کاردان می باشد.


بالا