عرضه صکوک مرابحه یک هزار میلیارد ریالی نفت پارس

  • 2647 بازدید
  • دوشنبه, 27 بهمن 1399 12:39

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک مرابحه شرکت نفت پارس (سهامی عام) به مبلغ یک هزار میلیارد ریال از طریق شرکت بورس اوراق بهادار تهران طی روزهای آتی در نماد صنفت311 عرضه عمومی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، غلامرضا ابوترابی با اعلام خبر فوق افزود: صکوک مرابحه شرکت نفت پارس به ارزش یک هزار میلیارد ریال جهت تامین لوبکات (ماده اولیه اصلی در تولید روانکارها)، از طریق شرکت بورس اوراق بهادار تهران عرضه می گردد.

مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه اظهار داشت: این اوراق 4 ساله و با نرخ 18 درصد می باشد که اقساط آن هر سه ماه یک بار پرداخت می گردد.

وی در خصوص ارکان انتشار این اوراق توضیح داد: بانک کارآفرین ضامن این اوراق بوده و پذیره نویسی و بازارگردانی آن بر عهده شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان می باشد. ضمناً، شرکت کارگزاری پارسیان عامل فروش اوراق بوده و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه عامل پرداخت این اوراق می باشند.

ابوترابی تصریح کرد: در این اوراق، شرکت واسط مالی مرداد پنجم(ناشر) به وکالت از طرف خریداران اوراق، با منابع حاصل از انتشار صکوک مرابحه، مواد اولیه مورد نیاز شرکت نفت پارس(بانی) را نقداً خریداری خواهد نمود و سپس آنها را به صورت اقساطی به بانی خواهد فروخت و بانی متعهد می شود که در سررسيدهای سه ماهه، اقساط مربوطه را از طريق شرکت واسط مالی مرداد پنجم(ناشر) و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به دارندگان اوراق پرداخت نماید.

وی خاطرنشان کرد، شرکت نفت پارس پیش از این یک مرتبه از طریق انتشار صکوک اجاره به ارزش 1,040 میلیارد ریال در بازار سرمایه اقدام به تامین مالی نموده که اوراق آن در سال 1396 سررسید شده است.


بالا