عرضه 5 هزار میلیارد ریال صکوک مرابحه برای سرمایه‌گذاری و توسعه کیش

  • 662 بازدید
  • شنبه, 23 مهر 1401 08:42

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک مرابحه شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش (سهامی خاص) به مبلغ 5 هزار میلیارد ریال از طریق فرابورس ایران از روز یکشنبه مورخ 1401/07/24 به مدت سه روز کاری در نماد کیش05 عرضه عمومی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، صکوک مرابحه شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش به ارزش 5 هزار میلیارد ریال جهت تکمیل احداث ترمینال جدید فرودگاه بین‌المللی کیش از طریق فرابورس ایران عرضه می‌گردد.

این اوراق 4 ساله و با نرخ 18 درصد می‌باشد که اقساط آن هر سه ماه یک‌بار از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پرداخت می‌گردد.

صکوک مرابحه مذکور از طریق شرکت کارگزاری امین آوید به عنوان عامل فروش و با استفاده از خدمات شرکت تامین سرمایه امین به عنوان متعهد پذیره‌نویس و بازارگردان توسط شرکت واسط مالی مرداد پنجم (با مسئولیت محدود) منتشر خواهد شد. ضامن پرداخت مبلغ اصل و اقساط این اوراق نیز بانک ملت می‌باشد.

شایان ذکر است، شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش پیش از این دو مرتبه از طریق انتشار اوراق اجاره و خرید دین در سال‌های 1398 و 1400 مجموعاً به مبلغ 4 هزار میلیارد ریال اقدام به تامین مالی نموده است.


بالا