میز تامین مالی از طریق صکوک

  • 611 بازدید
  • شنبه, 09 ارديبهشت 1402 12:10

نظر به فراگیر نمودن فرایندهای تامین مالی از طریق بازار بدهی، ارتقا سهم بازار سرمایه در تامین مالی بخش تولید و در نهایت رشد تولید بخش خصوصی، میز پرسش و پاسخ "تامین مالی بخش خصوصی از طریق صکوک" در چهارشنبه‌های هر هفته در محل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه "مُدام" برای متقاضیان تشکیل می‌شود.

به گزارش روابط‌ عمومی شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه (مُدام)، محمد حسین صدرائی مدیرعامل "مُدام" با اعلام خبر فوق افزود: مقاوم سازی بخش خصوصی و رشد تولید این بخش در گرو تامین مالی آسان و قابل استمرار است. صکوک یک ابزار پرقدرت در فرایند تامین مالی بخش خصوصی است. ابزارهایی نظیر اوراق اجاره، اوراق مرابحه، اوراق منفعت و اوراق دِین به عنوان مجموعه ابزارهای تامین مالی که نیازهای کلی بخش خصوصی را تامین می‌نمایند،در جهان اسلام به عنوان ابزارهای شریعت دوست شناخته می‌شوند. از آنجا که لازمه رشد اقتصادی، تسهیل تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی است، "مُدام" در نظر دارد در چهارشنبه‌های هر هفته تا پایان فصل بهار 1402، راس ساعت 10 میز پرسش و پاسخ در حوزه تامین مالی بخش خصوصی از بستر صکوک را برای متقاضیان در محل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه (مُدام) تشکیل دهد.

صدرائی توضیح داد: هدف از تشکیل این میز، ایجاد بستری جهت پرسش و پاسخ و راهنمایی متقاضیان تامین مالی و تمامی ناشران بورسی و فرابورسی در خصوص تامین منابع مالی از طریق انتشار صکوک است.

صدرائی اظهار داشت: متقاضیان بخش خصوصی می‌توانند جهت حضور در این نشست‌ها با توجه به محدودیت ظرفیت با هماهنگی قبلی از طریق تماس با شماره تلفن 42431883 و ارائه معرفی‌نامه اقدام نمایند. این نشست‌ها در روزهای چهارشنبه در دفتر اصلی شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه (به عنوان رکن اصلی تامین مالی و انتشار اوراق بدهی در بازار سرمایه ایران) به آدرس تهران، خیابان مطهری، خیابان کوه نور، کوچه ششم، شماره 6 برگزار می‌شوند. اولین جلسه از این نشست‌ها در روز چهارشنبه مورخ 1402/02/13 (جلسات بعدی در روزهای 20 اردیبهشت، 27 اردیبهشت، 3 خرداد، 10 خرداد، 17 خرداد و 24 خردادماه 1402) برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است یکی از الزامات تامین مالی از طریق صکوک برای تولیدکنندگان بخش خصوصی، دارا بودن صورت‌های مالی شفاف و مثبت بودن جریان وجوه نقد در دو سال مالی اخیر است. حجم تامین مالی از طریق صکوک متناسب با صورت‌های مالی شرکت از مبالغ 30 میلیارد تومان به بالا توسط مرجع سازمان بورس و اوراق بهادار در قالب موافقت اصولی صادر شده و فرایند انتشار آن توسط مدیریت دارایی مرکزی (مُدام) انجام می‌شود.


بالا