شنبه, 25 بهمن 1399 11:01

شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه 10 ساله شد

شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه 10 ساله شد شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه 10 ساله شد

شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه به موجب مادۀ دو دستورالعمل فعالیت نهاد‌های واسط مصوبه شورای ‌عالی‌ بورس و اوراق بهادار در 23 بهمن ماه 1389 تأسیس گردیده و موضوع فعالیت آن «‌ تأسیس، اداره و راهبری نهاد‌های واسط موضوع بند (د) مادۀ یک قانون توسعه ابزارها و نهاد‌های مالی جدید» می باشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، این شرکت طی 10 سال فعالیت خود تاکنون 68 شرکت واسط مالی جهت انتشار انواع صکوک تاسیس نموده است.

در حال حاضر بالغ بر 711 هزار میلیارد ریال تامین مالی از طریق انتشار انواع صکوک توسط شرکت های واسط مالی در بازار سرمایه صورت گرفته است. این اوراق بر اساس قراردادهای اجاره، خرید دین، استصناع، رهنی، مرابحه و منفعت جهت تامین مالی شرکت های خصوصی و دولتی در حوزه های گوناگون از جمله معدن، پتروشیمی، راه آهن، خودروسازی، هواپیمایی، ارتباطات و غیره منتشر شده اند.

از 96 مورد صکوک منتشره در بازار سرمایه، 45 مورد آن به ارزش بالغ بر 126 هزار میلیارد ریال سررسید شده و مابقی در حال معامله می باشند.

نرخ بازده صکوک ثابت بوده و قیمت هر ورقه آن در بازار سرمایه یک میلیون ریال است. سرمایه گذارانی که دارای کد بورسی می باشند جهت خرید صکوک می توانند با مراجعه به وب سایت sukuk.ir و انتخاب نماد/نمادهای اوراق در حال معامله از طریق کارگزاری خود نسبت به ثبت سفارش اقدام نمایند.

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

بالا