چاپ کردن این صفحه

وبینار چالش ها و فرصت های بازار صکوک

  • 3241 بازدید
  • سه شنبه, 08 مهر 1399 15:24

روز گذشته مرکز توسعه اقتصاد اسلامی دبی با همکاری اتاق بازرگانی و صنایع دبی و موسسه مالی Refinitiv ، میزبان چهارمین جلسه وبینار اجلاس جهانی اقتصاد اسلامی (GIES) بودند که در آن به بررسی فرصت ها و چالش های موجود در بازار صکوک پرداخته شد.

در این وبینار، طاهر محمود، رئیس توسعه کسب و کار نزدک دبی، علی توفیق، مدیر بازارهای بدهی بانک HSBC خاورمیانه، آنگاد راجپاد، رئیس دارایی های با درآمد ثابت NBD امارت، محمد داماک، مدیر ارشد و رئیس مالی اسلامی موسسه رتبه بندی S&P و محی الدین کرونفول، مدیر ارشد سرمایه گذاری های صکوک در شرکت Franklin Templeton به بحث و تبادل نظر در خصوص وضعیت بازار صکوک پرداختند.

طی این وبینار، دکتر داماک تاکید کرد که بلاکچین به طور خاص می تواند سه مشکلی را که امروزه بازار صکوک با آن مواجه است حل کند: انعطاف پذیری دارایی های مبنای انتشار اوراق، قابلیت ردیابی دارایی های مبنای انتشار اوراق و قابلیت ردیابی خریداران اوراق.

در حین برگزاری این وبینار یک نظرسنجی با موضوعیت مهمترین عامل رشد مداوم و نوآوری بازار صکوک انجام شد که 40 درصد از حاضرین در وبینار، زیرساخت های بازار از جمله چارچوب های قانونی را به عنوان مهمترین عامل مطرح نمودند؛ 21 درصد به ساختارهای جدید با رعایت اصول سرمایه گذاری های با مسئولیت اجتماعی(SRI) رای دادند، 19 درصد به تداوم انتشارهای دولتی و 7 درصد به استفاده از فناوری نوآورانه رای دادند.

در پایان این وبینار، اعلام شد كه پنجمین جلسه از سلسله جلسات مجازی اجلاس جهانی اقتصاد اسلامی با عنوان "عصر جدید خرده فروشی دیجیتال در سایه بیماری همه گیر" در روز سه شنبه 13 اكتبر در ساعت 11 صبح (به وقت امارات) برگزار خواهد شد.