عرضه صکوک منفعت 2 هزار میلیارد ریالی جهت احداث آزاد راه گرمسار-سمنان

  • 3501 بازدید
  • یکشنبه, 13 مهر 1399 08:56

عرضه صکوک منفعت 2 هزار میلیارد ریالی جهت احداث آزاد راه گرمسار-سمنان

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک منفعت شرکت احداث، نگهداری و بهره برداری آزاد راه حرم تا حرم (سهامی خاص) به مبلغ 2 هزار میلیارد ریال با نماد حرم03 از طریق شرکت فرابورس ایران از روز دوشنبه 1399/07/14 لغایت چهارشنبه 1399/07/16 عرضه عمومی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، غلامرضا ابوترابی با اعلام خبر فوق افزود: در این اوراق، درآمدهای حاصل از ارائه خدمات عوارضی آزاد راه قم-گرمسار به عنوان منافع مبنای انتشار اوراق مورد استفاده قرار می گیرند که به مدت 4 سال به شرکت واسط مالی دی دوم(با مسئولیت محدود) به وکالت از خریداران اوراق واگذار می گردد.

مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه اظهار داشت: نرخ این اوراق 17.5 درصد و پرداخت های دوره ای آنها هر سه ماه یکبار می باشد. ناشر این اوراق شرکت واسط مالی دی دوم(با مسئولیت محدود) بوده و عرضه آن از طریق شرکت فرابورس ایران صورت خواهد گرفت.

وی در خصوص ارکان انتشار این اوراق توضیح داد: ضامن این اوراق بانک مسکن است و بازارگردانی و تعهد پذیره نویسی آن بر عهده شرکت تامین سرمایه بانک مسکن می باشد.

ابوترابی توضیح داد: دارنده اوراق منفعت، مالک مقدار معین خدمات یا منافع آینده از یک دارایی بادوام بوده که در ازای پرداخت مبلغ معینی برای دوره زمانی مشخص به وی منتقل می شود. این ابزار می تواند پاسخگوی نیازهای تامین مالی بنگاه های اقتصادیی باشد که دارایی فیزیکی کمی دارند و یا شرایط تامین مالی به پشتوانۀ دارایی هایشان برایشان مقدور نیست، امـا در عوض بواسطه عملیات خود دارای مطالبات بلند مدت یا منافع بلند مدت هستند.


بالا