عرضه 3 هزار میلیارد ریال صکوک مرابحه برای پتروشیمی صدف خلیج فارس

  • 2253 بازدید
  • دوشنبه, 19 آبان 1399 11:32

 

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک مرابحه شرکت پتروشیمی صدف خلیج فارس (سهامی خاص) به مبلغ 3 هزار میلیارد ریال از طریق شرکت بورس اوراق بهادار تهران از روز چهارشنبه 99/08/21 لغایت یکشنبه 99/08/25 در نمادهای صدف408 و صدف048 عرضه عمومی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، غلامرضا ابوترابی با اعلام خبر فوق افزود: صکوک مرابحه شرکت پتروشیمی صدف خلیج فارس به ارزش 3 هزار میلیارد ریال جهت خرید ماشین آلات و تجهیزات در راستای تکمیل پروژه این شرکت از طریق شرکت بورس اوراق بهادار تهران عرضه می گردد.

مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه اظهار داشت: این اوراق 5 ساله و با نرخ 18 درصد می باشد که اقساط آن هر سه ماه یک بار پرداخت می گردد.

وی در خصوص ارکان انتشار این اوراق توضیح داد: بانک تجارت ضامن این اوراق بوده و پذیره نویسی و بازارگردانی آن بر عهده شرکت تامین سرمایه کاردان و شرکت تامین سرمایه امین هر یک به میزان 50 درصد کل ارزش اسمی اوراق می باشد. شرکت کارگزاری بانک تجارت عامل فروش، شرکت واسط مالی مرداد چهارم ناشر و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه عامل پرداخت این اوراق می باشند.

ابوترابی تصریح کرد: در این اوراق، شرکت واسط مالی مرداد چهارم(ناشر) به وکالت از طرف خریداران اوراق، با منابع حاصل از انتشار صکوک مرابحه، ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز شرکت پتروشیمی صدف خلیج فارس(بانی) را نقداً خریداری خواهد نمود و سپس آنها را به صورت اقساطی به بانی خواهد فروخت و بانی متعهد می شود که در سررسيدهای سه ماهه، اقساط مربوطه را از طريق شرکت ناشر و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به دارندگان اوراق پرداخت نماید.

 


بالا