تامین مالی 10 هزار میلیارد ریالی شرکت سرمایه گذاری صبا تامین با صکوک اجاره

  • 4189 بازدید
  • سه شنبه, 09 دی 1399 15:22

سازمان بورس و اوراق بهادار، موافقت اصولی عرضه عمومی صکوک اجاره شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (سهامی عام) را به ارزش 10 هزار میلیارد ریال صادر نمود.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، دارایی مبنای انتشار این اوراق تعداد 524,658,980 سهم شرکت ملی صنایع مس ایران می باشد که توسط نهاد واسط از شرکت سرمایه گذاری صبا تامین خریداری شده و سپس بصورت اجاره به شرط تملیک به وی واگذار می گردد.

این اوراق 4 ساله و با نرخ اجاره بهای 18 درصد می باشد که این اجاره بها هر شش ماه یک بار توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب دارندگان اوراق واریز می گردد و عرضه آن از طریق شرکت فرابورس ایران صورت خواهد گرفت.

این اوراق فاقد ضامن بوده و از ساز و کار رتبه بندی اعتباری در آن استفاده شده است. رتبه اعتباری بلندمدت و کوتاه مدت شرکت سرمایه گذاری صبا تامین به ترتیب -A و A1 می باشد که توسط شرکت رتبه بندی اعتباری پایا تعیین شده است. بر اساس واژه‌نامه تعاریف شرکت رتبه‌بندی اعتباری «پایا»، در این طبقه از رتبه اعتباری بلندمدت، ظرفیت ایفای تعهدات مالی در سطح بالاست. عامل فروش این اوراق شرکت کارگزاری صبا تامین بوده و مسئولیت بازارگردانی و تعهد پذیره نویسی آن بر عهده شرکت تامین سرمایه امین می باشد.


بالا