عرضه 5 هزار میلیارد ریال صکوک مرابحه برای بهمن موتور

  • 3604 بازدید
  • شنبه, 12 تیر 1400 13:32

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک مرابحه شرکت بهمن موتور (سهامی خاص) به مبلغ 5 هزار میلیارد ریال از طریق شرکت بورس اوراق بهادار تهران از روز یکشنبه مورخ 1400/04/13 لغایت سه‌شنبه 1400/04/15 در نماد "صبهمن404" عرضه عمومی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، غلامرضا ابوترابی با اعلام خبر فوق افزود: صکوک مرابحه شرکت بهمن موتور به ارزش 5 هزار میلیارد ریال جهت خرید مواد و قطعات مورد نیاز تولید خودرو از طریق شرکت بورس اوراق بهادار تهران عرضه می‌گردد.

مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه اظهار داشت: این اوراق 4 ساله و با نرخ 18 درصد می باشد که اقساط آن هر سه ماه یک بار پرداخت می گردد.

وی در خصوص شیوه ضمانت و ارکان انتشار این اوراق توضیح داد: جهت تضمین پرداخت اقساط و اصل اوراق در سررسید، بخشی از سهام شرکت‌های گروه بهمن(سهامی عام) و تراکتورسازی ایران(سهامی عام) توثیق گردیده است. شرکت تامین سرمایه تمدن به عنوان متعهد پذیره نویس و بازارگردان این اوراق ایفای نقش می نماید. شرکت کارگزاری بانک توسعه صادرات عامل فروش، شرکت واسط مالی آذر دوم ناشر اوراق و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه عامل پرداخت این اوراق می باشند.

ابوترابی تصریح کرد: در این اوراق، شرکت واسط مالی آذر دوم(ناشر) به وکالت از طرف خریداران اوراق، با منابع حاصل از انتشار صکوک مرابحه، مواد اولیه مورد نیاز(مواد و قطعات مورد نیاز تولید خودرو) شرکت بهمن موتور(بانی) را نقداً خریداری خواهد نمود و سپس این مواد اولیه را به صورت اقساطی به بانی خواهد فروخت و بانی متعهد می شود که در سررسيدهای سه ماهه، اقساط مربوطه را از طريق ناشر و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به دارندگان اوراق پرداخت نماید.

به گفته وی، پس از انتشار موفق 5 هزار میلیارد ریال اوراق برای شرکت بهمن دیزل در ماه گذشته، این دومین تامین مالی گروه بهمن از طریق انتشار صکوک در بازار سرمایه می باشد.


بالا