تجدید ساختار صکوک نکول شده هواپیمایی گارودای اندونزی

  • 1886 بازدید
  • یکشنبه, 19 دی 1400 14:33

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه به نقل از رویترز، هواپیمایی گارودای اندونزی پیشنهادات خود را در دادگاه رسیدگی به نکول صکوک 500 میلیون دلاری خود به دارندگان این اوراق ارائه کرد، نظیر: تمدید 10 ساله عمر اوراق و تبدیل بخشی از آن به سهام این شرکت.

پرونده نکول صکوک شرکت هواپیمایی گارودا که 60 درصد سهام آن متعلق به دولت اندونزی است پس از طرح دعوا توسط شاکی خصوصی، در حال تجدید ساختار تحت نظارت دادگاه جاکارتا می‌باشد.

صکوک هواپیمایی گارودای اندونزی در ژوئن سال میلادی گذشته نکول شد که اولین اقدام در قبال آن تمدید سه ساله عمر اوراق بود.

بدهی معوق این شرکت هواپیمایی 9.8 میلیارد دلار تخمین زده شده و جریانات نقدی آن با توجه به همه‌گیری بیماری کرونا و رکود سفرهای هوایی منفی می‌باشد.

پیشنهاد گارودا در دادگاه روز جمعه برای دارندگان این اوراق شامل نرخ ریکاوری 19 سنت در ازای هر یک دلار، تبدیل یک سوم بدهی به سهام و تمدید عمر اوراق به مدت ده سال است.

با توجه به شرایط پیش آمده ناشی از بیماری کرونا، هواپیمایی گارودا همچنان به دنبال کاهش ناوگان هوایی خود می‌باشد، به طوری که از زمان شیوع این ویروس تاکنون تعداد هواپیماهای این شرکت از 142 فروند به 66 فروند کاهش یافته است.

دولت اندونزی قصد دارد پس از تصمیم‌گیری نهایی دادگاه جاکارتا در خصوص این پرونده، پیشنهاد تزریق سرمایه جدید به این شرکت هواپیمایی را به مبلغ 7.5 تریلیون روپیه معادل 522.47 میلیون دلار در مجلس این کشور مطرح نماید.


بالا