عرضه صکوک اجاره 5 هزار میلیارد ریالی شرکت سرمایه گذاری خوارزمی

  • 3482 بازدید
  • شنبه, 16 بهمن 1400 14:49

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک اجاره شرکت سرمایه گذاری خوارزمی (سهامی عام) به مبلغ 5 هزار میلیارد ریال از طریق بورس اوراق بهادار تهران از روز دوشنبه مورخ 1400/11/18 لغایت چهارشنبه 1400/11/20 در نمادهای "صرزم411"، "صرزم0411" و "صرزم4411" عرضه عمومی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی به عنوان بانی، در نظر دارد بخشی از منابع مالی مورد نیاز خود را در قالب اوراق اجاره و از طریق فروش بخشی از سهام تحت تملک خود در شرکت لابراتوارهای سینادارو به نهاد واسط (شرکت واسط مالی مهر یکم) و سپس اجاره به شرط تملیک آنها، تامین نماید.

این اوراق 4 ساله و با نرخ اجاره‌بهای 20 درصد می‌باشد که این اجاره‌بها هر شش ماه یک بار توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب دارندگان اوراق واریز می‌گردد.

ضمانت پرداخت اصل و اجاره‌بهای این اوراق از طریق توثیق پرتفویی از سهام شرکت‌های بانک صادرات ایران(وبصادر)، سیمان سفید نی ریز(سنیر)، ملی صنایع مس ایران(فملی) و فولاد مبارکه اصفهان(فولاد) صورت می‌پذیرد.

عامل فروش این اوراق شرکت کارگزاری آینده نگر خوارزمی بوده و مسئولیت بازارگردانی بر عهده سندیکایی متشکل از تامین سرمایه‌های سپهر و امین و صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی کوشا الگوریتم و تعهد پذیره‌نویسی آن بر عهده سندیکایی متشکل از شرکت تامین سرمایه‌های سپهر و امین و شرکت گروه خدمات بازار سرمایه الگوریتم می‌باشد.


بالا