عرضه 2 هزار میلیارد ریال صکوک مرابحه برای پدیده شیمی قرن

  • 696 بازدید
  • چهارشنبه, 20 بهمن 1400 15:50

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک مرابحه شرکت پدیده شیمی قرن (سهامی عام) به مبلغ 2 هزار میلیارد ریال از طریق بورس اوراق بهادار تهران از روز شنبه مورخ 1400/11/23 لغایت دوشنبه 1400/11/25 در نماد "صقرن511" عرضه عمومی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، صکوک مرابحه شرکت پدیده شیمی قرن به ارزش 2 هزار میلیارد ریال به منظور خرید مواد اولیه مورد نیاز جهت تولید محصولات از طریق بورس اوراق بهادار تهران عرضه می‌گردد.

این اوراق با نرخ سالیانه 18 درصد و عمر 5 ساله به شیوه حراج عرضه عمومی خواهد شد. مبلغ اسمی هر ورقه آن یک میلیون ریال بوده و اقساط مربوطه هر سه ماه یک‌بار توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب دارندگان اوراق واریز می‌گردد.

صکوک مرابحه مذکور از طریق شرکت کارگزاری بانک توسعه صادرات به عنوان عامل فروش و با استفاده از خدمات شرکت تأمین سرمایه تمدن به عنوان متعهد پذیره‌نویس و بازارگردان توسط شرکت واسط مالی شهریور چهارم (با مسئولیت محدود) در بورس اوراق بهادار تهران منتشر خواهد شد.

جهت تضمین پرداخت اقساط و اصل اوراق در سررسید، پرتفویی از سهام شرکت‌های پدیده شیمی قرن و گروه صنعتی پاکشو توثیق گردیده است.

در این اوراق، شرکت واسط مالی شهریور چهارم(ناشر) به وکالت از طرف خریداران اوراق، با منابع حاصل از انتشار صکوک مرابحه، مواد اولیه مورد نیاز(سدیم لوریل اتر سولفات و اسید سولفونیک) شرکت پدیده شیمی قرن(بانی) را نقداً خریداری خواهد نمود و سپس این مواد اولیه را به صورت اقساطی به بانی خواهد فروخت و بانی متعهد می‌شود که در سررسيدهای سه ماهه، اقساط مربوطه را از طريق شرکت ناشر و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به دارندگان اوراق پرداخت نماید.


بالا