عرضه 1,500 میلیارد ریال صکوک مرابحه برای شرکت صنعتی آما

  • 2556 بازدید
  • دوشنبه, 25 بهمن 1400 20:29

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک مرابحه شرکت صنعتی آما (سهامی عام) به مبلغ 1,500 میلیارد ریال از طریق شرکت بورس اوراق بهادار تهران در روز چهارشنبه مورخ 1400/11/27 در نماد "صاما411" عرضه عمومی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، صکوک مرابحه شرکت صنعتی آما به ارزش 1,500 میلیارد ریال جهت تامین بخشی از سرمایه در گردش این شرکت به منظور خرید مواد اولیه مصرفی از طریق بورس اوراق بهادار تهران عرضه می‌گردد.

این اوراق 4 ساله و با نرخ 18 درصد می‌باشد که اقساط آن هر سه ماه یک بار پرداخت می‌گردد.

بانک خاورمیانه ضامن این اوراق بوده و پذیره‌نویسی و بازارگردانی آن بر عهده شرکت تامین سرمایه نوین می‌باشد. شرکت کارگزاری تامین سرمایه نوین عامل فروش، شرکت واسط مالی شهریور یکم ناشر و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه عامل پرداخت این اوراق می‌باشند.

در این اوراق، شرکت واسط مالی شهریور یکم(ناشر) به وکالت از طرف خریداران اوراق، با منابع حاصل از انتشار صکوک مرابحه، مواد اولیه مورد نیاز شرکت صنعتی آما(بانی) را نقداً خریداری خواهد نمود و سپس این مواد اولیه را به صورت اقساطی به بانی خواهد فروخت و بانی متعهد می‌شود که در سررسيدهای سه ماهه، اقساط مربوطه را از طريق شرکت ناشر و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به دارندگان اوراق پرداخت نماید.


بالا