عرضه صکوک اجاره 6 همتی پتروشیمی تابان فردا

  • 596 بازدید
  • دوشنبه, 02 آبان 1401 10:40

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک اجاره شرکت گروه پتروشیمی تابان فردا (سهامی عام) به مبلغ 6 همت از طریق فرابورس ایران از روز سه‌شنبه مورخ 1401/08/03 به مدت سه روز کاری در نمادهای "تابان08"، "تابان09" و "تابان10" عرضه عمومی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، شرکت گروه پتروشیمی تابان فردا قصد دارد بخشی از منابع مالی مورد نیاز خود را از طریق فروش و اجاره به شرط تملیک بخشی از سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس تأمین کند.

این اوراق با نرخ اجاره‌بهای سالیانه 18 درصد و عمر 4 ساله به شیوه حراج از طریق فرابورس ایران عمومی می‌شود. مبلغ اسمی هر ورقه آن یک میلیون ریال بوده و اجاره‌بهای مربوطه هر سه ماه یک‌بار توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب دارندگان اوراق واریز می‌گردد.

به منظور تضمین پرداخت مبلغ اقساط و اصل اوراق در سررسید پرتفویی از سهام شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، نفت سپاهان و پتروشیمی خارک توثیق می‌گردد که با عنایت به رتبه اعتباری A بلند مدت و A1 کوتاه مدت بانی و رعایت موصبه مورخ 1401/3/2 هیئت مدیره سازمان بورس این وثایق تعدیل می‌شوند.

بازارگردانی این اوراق بر عهده سندیکایی متشکل از شرکت‌های تامین سرمایه سپهر، نوین، کاردان بوده و تعهد پذیره‌نویسی آن بر عهده شرکت‌های مذکور بعلاوه صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت کاردان می‌باشد. ضمناً عامل فروش و عامل پرداخت اوراق به ترتیب شرکت کارگزاری خبرگان سهام و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه می‌باشند.

شایان ذکر است، شرکت گروه پتروشیمی تابان فردا پیش از این سه مرتبه از طریق انتشار صکوک اجاره مجموعاً به ارزش 9 همت طی سه سال گذشته اقدام به تامین مالی نموده است.


بالا