عرضه صکوک اجاره 11,500 میلیارد ريالی شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان

  • 737 بازدید
  • یکشنبه, 14 فروردين 1401 10:37

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک اجاره شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان (سهامی عام) به مبلغ 11,500 میلیارد ریال از طریق فرابورس ایران از روز یکشنبه مورخ 1401/01/14 به مدت سه روز کاری در نماد "غدیر05" عرضه عمومی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان به عنوان بانی، در نظر دارد بخشی از منابع مالی مورد نیاز خود را در قالب اوراق اجاره و از طریق فروش ماشین آلات و تاسیسات به نهاد واسط (شرکت واسط مالی تیر یکم) و سپس اجاره به شرط تملیک آنها، تامین نماید.

این اوراق 4 ساله و با نرخ 18.5 درصد می‌باشد که اجاره‌بهای آن هر سه ماه یک‌بار از طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پرداخت می‌گردد.

صکوک اجاره مذکور از طریق شرکت کارگزاری ستاره جنوب به عنوان عامل فروش و با استفاده از خدمات شرکت تأمین سرمایه دماوند به عنوان متعهد پذیره‌نویس و بازارگردان توسط شرکت واسط مالی تیر یکم (با مسئولیت محدود) در فرابورس ایران منتشر خواهد شد.

جهت تضمین پرداخت اجاره‌بها و اصل اوراق در سررسید، پرتفویی از سهام شرکت‌های آهن و فولاد ارفع، فولاد آلیاژی ایران و تامین سرمایه امید توثیق گردیده است.


بالا