عرضه 20 هزار میلیارد ریال صکوک مرابحه برای کرمان موتور

  • 3157 بازدید
  • سه شنبه, 01 شهریور 1401 08:21

 

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک مرابحه شرکت کرمان موتور (سهامی خاص) به مبلغ 20 هزار میلیارد ریال از طریق فرابورس ایران از روز چهارشنبه مورخ 1401/06/02 به مدت سه روز کاری در نمادهای کرمان461 و کرمان462 عرضه عمومی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، صکوک مرابحه شرکت کرمان موتور به ارزش 20 هزار میلیارد ریال جهت خرید مواد اولیه محصولات تولیدی از طریق فرابورس ایران عرضه می‌گردد.

این اوراق 3 ساله و با نرخ 18 درصد می‌باشد که اقساط آن هر شش ماه یک‌بار پرداخت می‌گردد.

بانک تجارت، ضامن این اوراق است. بازارگردانان اوراق، سندیکایی متشکل از صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی اکسیر سودا و شرکت تامین سرمایه تمدن هر یک به حجم 10 هزار میلیارد ریال بوده و متعهدین پذیره‌نویسی آن سندیکایی متشکل از شرکت گروه خدمات بازار سرمایه کاریزما به حجم 5 هزار میلیارد ریال، شرکت تامین سرمایه تمدن به حجم 10 هزار میلیارد ریال و صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت کمند به حجم 5 هزار میلیارد ریال می‌باشند.

ضمناً، شرکت کارگزاری کارآمد عامل فروش و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه عامل پرداخت این اوراق می‌باشند.

شرکت کرمان موتور پیش از این شش مرتبه از طریق انتشار انواع صکوک مجموعاً به ارزش 38,500 میلیارد ریال در بازار سرمایه اقدام به تامین مالی نموده که دو مورد آن سررسید شده و مابقی در حال معامله می‌باشند.

 


بالا