عرضه 2 صکوک مرابحه و اجاره مجموعاً به ارزش 5 هزار میلیارد تومان

  • 278 بازدید
  • دوشنبه, 21 اسفند 1402 10:46

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک مرابحه شرکت فولاد آلیاژی ایران (سهامی عام) به مبلغ 2 هزار میلیارد تومان از طریق بورس تهران و صکوک اجاره شرکت گروه پتروشیمی تابان فردا (سهامی عام) به مبلغ 3 هزار میلیارد تومان از طریق فرابورس ایران از روز سه‌شنبه مورخ 1402/12/22 به مدت سه روز کاری عرضه عمومی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، صکوک مرابحه 2 هزار میلیارد تومانی شرکت فولاد آلیاژی ایران با نماد صفولا612 با استفاده از خدمات شرکت تامین سرمایه دماوند به عنوان بازارگردان و متعهد پذیره‌نویس از طریق بورس تهران عرضه عمومی می‌شود. این اوراق 4 ساله، با نرخ 23 درصد و مواعد پرداخت سه ماهه بوده و ناشر آن شرکت واسط مالی دی پنجم می‌باشد. اوراق مرابحه مذکور فاقد ضامن بوده و از ساز و کار رتبه‌بندی اعتباری در آن استفاده شده است. رتبه اعتباری بلندمدت و کوتاه مدت شرکت فولاد آلیاژی ایران به ترتیب A و A1 می‌باشد که توسط شرکت رتبه‌بندی اعتباری پایا تعیین شده است.

همچنین فرابورس ایران در روز سه‌شنبه میزبان عرضه عمومی صکوک اجاره 3 هزار میلیارد تومانی شرکت گروه پتروشیمی تابان فردا با نمادهای تابان14 و تابان15 خواهد بود. شرکت‌های تامین سرمایه خلیج فارس و تامین سرمایه نوین به عنوان بازارگردانان و متعهدین پذیره‌نویس اوراق و شرکت واسط مالی اردیبهشت ششم به عنوان ناشر آن ایفای نقش می‌کنند. این اوراق 4 ساله، با نرخ 23 درصد و دوره‌های بازپرداخت سه ماهه است. شرکت سرمایه‌گذاری اهداف ضامن پرداخت 18.6% از اصل و سود اوراق بوده و 81.4% مابقی از طریق توثیق بخشی از سهام شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی خارک و پالایش نفت سپاهان با توجه به رتبه اعتباری بلندمدت A و کوتاه مدت A1 بانی از موسسه رتبه‌بندی پارس کیان تضمین شده است.

عامل پرداخت هر دو اوراق مذکور شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه می‌باشد.


بالا