عرضه دو صکوک مرابحه برای تامین مالی بخش خصوصی در حوزه داروسازی و گردشگری

  • 345 بازدید
  • دوشنبه, 06 آذر 1402 10:04

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک مرابحه شرکت داروسازی دکتر عبیدی (سهامی عام) به مبلغ 600 میلیارد تومان از طریق بورس اوراق بهادار تهران و صکوک مرابحه شرکت گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران (سهامی عام) به مبلغ 500 میلیارد تومان از طریق فرابورس ایران از روز سه‌شنبه مورخ 1402/09/07 به مدت سه روز کاری عرضه عمومی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، صکوک مرابحه شرکت داروسازی دکتر عبیدی به ارزش 600 میلیارد تومان جهت تامین سرمایه در گردش به منظور خرید بخشی از مواد اولیه مورد نیاز تولید در نمادهای صعبید69، صعبید609 و صعبید069 از طریق بورس اوراق بهادار تهران عرضه می‌گردد.

این اوراق 4 ساله و با نرخ 23 درصد می‌باشد که اقساط آن هر سه ماه یک بار از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پرداخت می‌گردد. صکوک مرابحه مذکور از طریق شرکت کارگزاری بانک سامان به عنوان عامل فروش و با استفاده از خدمات صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی مفید، شرکت تامین سرمایه کاردان و صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی رابین سهم به عنوان بازارگردانان و صندوق سرمایه‌گذاری ثابت آوند مفید، صندوق سرمایه‌گذاری ثابت حامی، شرکت تامین سرمایه کاردان، صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت کاردان و صندوق سرمایه‌گذاری توسعه افق رابین به عنوان متعهدین پذیره‌نویسی توسط شرکت واسط مالی مرداد چهارم (با مسئولیت محدود) منتشر می‌شود. ضامن پرداخت مبلغ اصل و اقساط این اوراق نیز بانک سامان می‌باشد.

فرابورس ایران نیز در روز سه‌شنبه میزبان پذیره‌نویسی صکوک مرابحه شرکت گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران به ارزش 500 میلیارد تومان در نمادهای سمگا061 و سمگا062 می‌باشد.

این اوراق 4 ساله و با نرخ 23 درصد می‌باشد که اقساط آن هر شش ماه یکبار از طریق شرکت سمات پرداخت می‌گردد. صکوک مرابحه شرکت گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران از طریق شرکت کارگزاری بانک سامان به عنوان عامل فروش و با استفاده از خدمات شرکت‌های تامین سرمایه دماوند و تامین سرمایه لوتوس پارسیان به عنوان بازارگردانان و متعهدین پذیره‌نویس توسط شرکت واسط مالی مرداد چهارم (با مسئولیت محدود) منتشر می‌شود. ضامن پرداخت مبلغ اصل و اقساط این اوراق نیز بانک سامان می‌باشد.


بالا